Flaş Haber

19 Şubat 2013 Salı

Haremde kadınlar göğüsleri açık gezerdi!


Muhteşem yüzyıl'a yöneltilen Harem eleştirilerine tepki gösterdi..


Eski Topkapı Müzesi Müdürü Prof. Dr. İlber Ortaylı Muhteşem Yüzyıl dizisinde kadın oyuncuların giydiği kıyafetlerin eleştirilmesine tepki gösterdi.

Ortaylı, "Hiç bana göğsü açık filan demesinler. Haremde göğsü açık gezer kadınlar" dedi. Ünlü tarihçi Prof. Dr. İlber Ortaylı önceki gün Kanaltük'te yayınlanan "Bunu konuşalım" programına katıldı. Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın "Muhteşem Yüzyıl" dizisi için "Benim böyle bir ecdadım yok" çıkışını değerlendiren Ortaylı, "Muhteşem Yüzyıl'da anlatılanlar doğru değil. Harem'den çıkmayan bir Kanuni ben hiçbir yerde okumadım. Kanuni büyük bir mareşaldi." dedi.

Kanuni Sultan Süleyman'ın 46 yıllık hayatında 13 seferi olduğunu hatırlatan Ortaylı, "Sefer dediğin 1 haftada gidip gelinmiyor. Nisan'da çıkıyorsun sefere Ekim'de dönüyorsun yani bunun en normali bu" dedi.

Seferlerin şeklinin mevsimlere göre ayarlandığını söyleyen Ortaylı, "Ekim gibi geri dönüyor. Neden? Çünkü oradan sonra ilerleyemessin. Ordu o topları çekemez, çadırları çekemez" dedi. Dizide kendisini sürükleyenin dekor ve kostüm olduğunu kaydeden Ortaylı, şunları söyledi: "Fevkalade bir dekor, güzel bir kostüm var. Hiç bana göğsü açık filan demesinler. Haremde göğsü açık gezer kadınlar. Çünkü erkek yok orda yani. Helali olan erkekten başka adam yok orada. Çok güzel oyunculuk var. "

haberturk

0 yorum: